Новости ›› Полтава и область

Полтавські перевізники подали документи на здорожчання проїзду: 5 грн — в автобусі, 3 грн — в тролейбусі

11.01.2019 12:00 | просмотров: 212
Відбулися громадські слухання, які розпочали процес перегляду чинного тарифу на пасажирські перевезення

У залі засідань Полтавської міськради відбулися громадські слухання проектів рішень міськвиконкому — регуляторних актів «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів міським електричним транспортом — тролейбусом» та «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів у пасажирському транспорті м.Полтава».

Розпочав засідання начальник транспортного відділу Євгеній Якуба, який розпочав із кількості перевізників та одиниць транспорту, які вони мають на балансі. Однак його досить швидко перервав полтавець Ігор Головатий, який вимагав відкрити та провести громадські слухання в рамках закону, зокрема, затвердити регламент. Окрім цього він вказав на розбіжності у підрахунках пільговиків, внаслідок чого місто заплатило 19 млн грн за неіснуючих пільговиків.

На допомогу новому начальнику швидко прийшов секретар міськради Олександр Шамота, який повідомив, що влада проводить публічну процедуру обговорення, а не вирішує кулуарно, під новий рік. Щодо озвученої цифри «19 млн», то в.о. міського голови відповів, що її порахували не харківські спеціалісти, а «автор статті». (Хоча перерахунок попередніх коефіцієнтів ініціював не «автор статті», а сама міська влада, яка публічно висловила сумнів у їх достовірності).

Після формального заволодіння «кермом» засідання — слово надали Людмилі Ваньковій, керівнику відділу тарифної політики та моніторингу цін міськвиконкому. Вона повідомила, що до відділу звернулися перевізники: ТОВ «ЛЮГ», «Євробус Полтава», «Делко Компані», «Люкс Полтава-2009», «Експрес-Лайн», «Віраж», ПП «Люкс-Авто-Транс», ФОП Попов та ФОП Щербак.

Вони попросили переглянути тарифи на пасажирські перевезення у міському пасажирському транспорті, який працює у звичайному режимі руху. Їх пропозиція: 5 грн в автобусі, 3 грн — в тролейбусі.

Людмила Ванькова:

— Всього на 65 автобусних маршрутах працюють 264 одиниць транспорту, а на 10 тролейбусних — 66 одиниць. Розрахунки зроблені згідно із методикою Мінтрансу. Підстава — зміни умов виробничої діяльності та реалізації послуг, які не залежать від господарської діяльності перевізника, в тому числі, у разі зміни вартості палива більше ніж на 10%. Впродовж дії попередніх тарифів, з 2015 року основні складові собівартості послуг збільшувалися.

Зокрема, вартість дизельного пального, врахованого у діючому тарифі, зросла на 43% (з 20 грн до 28,5 грн), вартість газу — вдвічі, до 19, 98 грн, втричі збільшилась вартість електроенергії (з 79 коп. за кіловат до 2 грн 65 коп.). Мінімальна зарплата збільшилась в 2 рази — з 1 тис. 231 грн до 4 тис. 173 грн. Зросли витрати на придбання автомобільних шин, акумуляторних батарей, запчастин, мастильних матеріалів — до 30%. У розрахунках перевізників собівартості послуг питома вага вартості палива становить 51,5%, витрати по зарплаті та нарахуванню єдиному соціальному внеску — 28,4%, витрати на мастильні матеріали, шини, акумулятори, технічне обслуговування, ремонти — 14,2%.

Депутат Олександр Кісільов запропонував створити комісію з-поміж депутатів та громадськості, щоб долучитися до процесу прийняття рішень та захистити інтереси пасажирів.

Керівник ТОВ «Євробус Полтава» Михайло Костов, в принципі, повторив суть доповіді Людмили Ванькової і наголосив на тому, що тариф в 5 грн — мінімально для продовження, яка наразі є нерентабельною.

Дмитро Юденко, голова ГО «Вороскол», засумнівався у коректності розрахунків, вказав на поганий стан транспортних засобів та згадав про випадки висадки пільгових категорій.

Керівник КП «Полтаваелектроавтотранс» Євгеній Зайцев виступив із своїми аргументами. За його інформацією, 65% складової тарифу — це зарплата, 27% — дизпаливо, 7% — запчастини та матеріали. «Тролейбусні» складові: 68% — зарплата, 22% — електроенергія, 7% — запчастини.

Він пояснив, що великий «зарплатний» сегмент пов’язаний з тим, що з 1 грудня 2018 року підприємству погодили підвищення зарплати на 40%: якщо до 1 грудня середня зарплата на підприємстві складала 6 тис. 746 грн, то зараз — 9 тис. (10,5 тис. грн — у водіїв).

Полтавець Іван Окара запитав у перевізників, чи підвищиться рівень послуг після підвищення тарифу та хто контролюватиме якість їх роботи?

Перевізник Юрій Шевчук відповів, що при тарифі в 5 грн рівень послуг покращити не можна, після зміни тарифу все залишиться на попередньому рівні.

На запитання щодо якості послуг відреагував і секретар Полтавської міськради Олександр Шамота. Він повідомив, що якість послуг, як і ставлення до пасажирів, краще в комунальному транспорті (хоча існують і проблеми). Депутати мають закласти на 2019 рік кошти, щоб придбати «ПЕАТ» нові автобуси, замість тих 10-ти, які свого часу мобілізували в зону АТО. Він також згадав про співпрацю з ЄБРР в рамках проекту оновлення парку тролейбусного управління, а також про запровадження в першому півріччі системи електронного квитка. До речі, 12 лютого відбудеться засідання конкурсного комітету з визначення підприємства, яка отримає право справляти плату за транспортні послуги. Олександр Шамота також нагадав, що розрахунки перевізників може отримати кожен полтавець, який офіційно звернеться з відповідним письмовим запитом.

На завершення громадських слухань Євгеній Якуба повідомив, що полтавці мають надіслати свої письмові пропозиції до відділу тарифної політики та моніторингу цін та до транспортного відділу міськвиконкому.

Окрім аргументів громади розрахунки перевізників мають пройти рівень Антимонопольного комітету та депутатської комісії. Тільки після цього на засіданні виконкомі нові тарифи будуть затверджені (або відхилені).

Источник: poltava.to
Поделиться с новостью друзьями
Комментарии
От:
Проверка на человечность. Введите сегодняшнее число без ведущего нуля
Авторизация
Люди.StudClub
Имя:
Пароль:
Запомнить меня
Добавить новость
Новостной информер new
Свежие новости всегда на страницах Вашего сайта
Реклама:
Главная | Реклама на сайте | Контакты
Наши партнеры: