Новости ›› Полтава и область

Мільйони запитів і аджика від Яндексу

02.10.2014 15:00 | просмотров: 2727
Чому в Полтаві немає гарячої води, за що дають орден Богдана Хмельницького, як законсервувати помідори чері – ці та багато інших запитань полтавці надсилають у глибини Інтернету. Аналіз того, чим же найбільше цікавляться наші земляки, зробила команда пошукової системи Яндекс, представивши результати не віртуально, а на цілком реальній зустрічі у Полтаві 30 вересня.

Аналітики групи зовнішніх досліджень Яндекса Іван Леонтьєв і Поліна Трояновська та керівник прес-служби компанії «Яндекс.Україна» Наталія Журавльова презентували полтавським розробникам сайтів, керівникам інтернет-проектів, журналістам дослідження «Полтавська область в Інтернеті: цифри і факти». Але, перш за все, розповіли, якими саме інструментами й джерелами користувалися під час своєї роботи. Звісно, насамперед тими, які має сама пошукова система: даними пошуку Яндекса, Яндекс.Карт та інших власних сервісів. Дані щодо аудиторії користувачів почерпнуті з офіційних джерел державних органів статистики та у дослідницької групи Gemius S.A. (мабуть, наші читачі звертали увагу на віконце з опитуванням, яке час від часу виникає на екрані при заході на певні сайти, – якраз ця група таким чином збирає дані про аудиторію). Звісно, одразу виникає запитання: чи не несе такий збір інформації якоїсь загрози самим користувачам? Представники Яндексу запевнили, що проводиться він цілком анонімно. Отже, дослідники не знають навіть імен тих, чиї пошукові інтереси вони вивчають.




Якою ж є аудиторія Інтернет-користувачів на Полтавщині? По-перше, вона величезна. Понад 750 тисяч мешканців області, починаючи з 15-річного віку, є користувачами Інтернету, тобто, хоча б раз на місяць з’являються у всесвітній мережі. А це – близько 60% населення області відповідної вікової категорії. До речі, це помітно більше, ніж загалом по Україні (55%). Причому, лише за останній рік кількість користувачів в нашій області збільшилася на 200 тисяч осіб.




Отже, ми не пасемо задніх, а дедалі активніше опановуємо віртуальний простір. І цей простір заповнений запитами полтавців. Щотижня лише в пошук Яндексу мешканці області вводять 4,5 млн. різних запитів. Проте, лише чверть цієї величезної кількості стосується пошуку власне інформації – біографій відомих людей, історичних фактів, даних про країни, рецептів і т. ін. Ще чверть – це просто запити для переходів на інші сайти чи сторінки. Найбільше – 30% запитів – стосуються пошуку кіно, музики та іншого подібного контенту. Решта запитів сформульовані таким чином, що неможливо визначити однозначно, що саме мав на увазі користувач, звертаючись до пошукової системи.




Якщо говорити про тематику запитів, то загалом п’ята їх частина стосується кіно, ігор і соціальних мереж. Популярний також пошук навчальних матеріалів, відповідей на домашні завдання, рефератів, теми, пов’язані із здоров’ям, програмним забезпеченням, автомобілями. Серед топ-тем – серіали, мультфільми, погода, порно, приколи, хобі.

Хоча й більш корисні, а не просто розважальні, речі також шукають часто, зокрема, серед таких тем – освіта, дім, спорт, їжа тощо. Не могла не відобразитися на картині запитів і нинішня політична та економічна ситуація в Україні. Так, з осені 2013 року до серпня 2014-го новини стали шукати втричі частіше. Більше стає й запитів українською мовою. Щоправда, така тенденція не пов’язана з останніми подіями: мову запитів відстежили з 2010 року й побачили, що тенденція до збільшення частки української є протягом всього цього часу.




Причому, полтавці користуються нею в Інтернеті набагато частіше, ніж мешканці України в середньому. Проте, трапляються й запити, зроблені суржиком, двома мовами одночасно або з помилками.

Незважаючи на те, що найпопулярніші теми обирають багато людей, формулюють свої запитання вони все ж доволі індивідуально. Наприклад, користувачі з Полтави щотижня примудряються вигадати понад мільйон запитів до Яндексу, з яких повторюються близько 40%, а решта 60% - унікальні. Серед сотні популярних формулювань – «вконтакте», «ютуб», «игры для девочек», «укрнет», «авториа», «новини полтавщини», «жовта газета полтава», «полтавщина». Не надто оригінальні й найпопулярніші запити кременчужан, серед яких – «одноклассники», «вк», «погода в кременчуге», «порно», «переводчик», «телеграф кременчуг», «приват 24», «приватка кременчуг». А от серед унікальних запитів мешканців області є справжні перли, наприклад, «скоро весілля що робити», «колорування на рижий цвет», «чому миргород а не мирмісто» або «рецепт борща как в столовой».




Пошукові інтереси полтавців не лише різняться за темами, але й змінюються з часом. Наприклад, простежується сезонність, пов’язана з початком навчального року, підготовкою до ЗНО, проведенням чемпіонатів з тих чи інших видів спорту, придбанням сезонних товарів тощо. А цікавість до різних телевізійних шоу на кшталт «Мастер Шеф» чи «Україна має талант» не обмежується часом їх проведення, а залишається досить високою ще певний період після завершення ефірних показів. А от інтерес до гарячих новин, результатів спортивних змагань, проведення свят, як правило, різко зростає і так само різко зменшується протягом одного дня чи навіть кількох годин.

Цілком очікувано відрізняються запити мешканців інших регіонів України, що стосуються нашої області. Вони найчастіше шукають, яким транспортом можна добратися до Полтави чи Кременчука, цікавляться вищими навчальними закладами, історією цих міст. А жителі Донецької й Луганської областей останнім часом все більше цікавляться орендою й купівлею житла на Полтавщині.




Дані, наведені в дослідженні команди Яндексу, звісно, цікаві. Та чи можна їх якось використати? Певно, що так. Цифри щодо кількості й тематики запитів можуть допомогти, наприклад, у маркетингових чи соціальних дослідженнях. Хоча, звісно, коректними такі дослідження будуть тільки, якщо запитів на певну тему достатньо багато. Та й висновки доведеться робити самотужки. Що ж до інструментів, то потрібну інформацію по пошукових запитах можна отримати, скориставшись системою Wordstat (wordstat.yandex.ua) чи звернувшись особисто за адресою pr@yandex-team.com.ua.




Кожен, кому доводиться спілкуватися з людьми, які професійно працюють з програмним забезпеченням, створюють сайти, пишуть новини, може підтвердити, що це – дуже креативна публіка. А оскільки під час зустрічі творчі люди були і серед доповідачів, і серед слухачів, не обійшлося без приємних несподіванок. Представники Яндексу вирішили під час неформального спілкування не обмежуватися банальною кавою, а влаштували… «пошуковий фуршет». Тобто, вирішили почастувати гостей стравами, приготованими за рецептами, які найчастіше шукають у всесвітній мережі полтавські інтернет-користувачі. Чим, до речі, дуже здивували кухарів ресторану «Палаццо», де проходила зустріч. Їм довелося, замість традиційних для фуршетів бутербродів і овочевої нарізки, готувати аджику (яка в Інтернеті є безперечним хітом сезону), солоні помідори чері, сирну запіканку «як у дитсадку», шарлотку з яблук і навіть «хреновину» (якою виявився соус з хріну)… Що ж, виявляється, Інтернет може бути корисний ще й таким чином.




Ганна Козельська


Источник: news.studclub.poltava.ua
Поделиться с новостью друзьями
Комментарии
От:
Проверка на человечность. Введите сегодняшнее число без ведущего нуля
Авторизация
Люди.StudClub
Имя:
Пароль:
Запомнить меня
Главная | Реклама на сайте | Контакты
Наши партнеры: